31 d’oct. 2011

Quatre característiques bàsiques

En la línea de centrar-nos en redefinir les característiques per a valorar la interactivitat dels mitjans de comunicació, em fixo en alguns dels resums com els de la Marta Taberner o Elisabeth Coscojuela. En els següents quatre punts afegeixo el meu punt de vista sobre el ja comentat i procuro sintetitzar les característiques escollides amb la funció i el què aportaran per a convertir-se en bàsiques a l'hora de valorar els mitjans.

1) Intervenció en els continguts. Esencial per tal de no convertir el coneixement en quelcom dogmàtic i desactualitzat respecte als canvis que els temps produeixin sobre el seu context. La interactivitat, en aquest punt, ens aporta la possibilitat de donar entitat al coneixement, al contingut, fent-lo proper.

2) Espais de discussió. Imprescindibles per a generar hàbit interactiu, intercanvi d'opinions i trànsit de coneixement. Cal tenir-ne molta cura per a controlar la seva utilitat.

3) Mobilitat dels espais contingents. Aquest és un punt de vista particular, que caldrà matitzar. Llegint els punts sobre incorporació d'enllaços i introducció de recursos per a l'accessibilitat, em semblaven certament redundants. Ambdós tracten sobre apropar els continguts a l'usuari mitjançant espais externs al principal, i per això crec que és millor unificar-los sota un altre concepte. Serà imprescindible que el mitjà tingui aquestes característiques per a obrir més vies.

4) Dinamització de les formes. Necessàries les enquestes, qüestionaris i tot tipus de recursos per a expressar valoracions més enllà de les escrites. Maneres diferents d'interactuar que ajudaran a l'usuari a trobar la més adequada a sí mateix, facilitant una major interacció.

Christian Gómez Carlos

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada