27 d’oct. 2011

Determinant la interactivitat

Arribats a aquestes alçades, les noves aportacions dels companys recullen la majoria de punts claus per poder definir i caracteritzar un mitjà interactiu. La nostra companya Elisabeth Coscojuela ha fet un bon resum de tot allò que hem anat comentant sobre el nostre criteri.

Així doncs, em disposo a matisar alguna de les bases que hem considerat imprescindibles per un mitjà interactiu i a afegir alguna petita idea més.

- És inqüestionable la gran importància que pren l'usuari respecte els continguts. El receptor pren una postura totalment activa respecte als materials que se li ofereixen en el mitjà, amb la qual cosa el seu rol no canvia, sinó que s'amplifica. Així, en el mitjà s'interrelaciona la comunicació sincrònica amb l'asincrònica.

- Està clar que l'experiència ja no és individual, sinó que es dóna la possibilitat de tenir una experiència compartida a través d'Internet

- La incorporació d'enllaços és bàsic per tal de mantenir a l'usuari actiu i per tal d'aportar-li noves possibilitats, com les de estar més informat sobre cert tema o trobar altres temes d'interès

- A més de tot això, és de vital importància tenir en compte els límits del mitjà (Bedoya, 1997). Molts companys han comentat la possible interactivitat que tenen altres mitjans que no siguin Internet (Silvia Valdivia i Marc Vila), però de moment sembla ser aquell més capaç d'aconseguir uns nivells d'interactivitat més elevats. Per aquest motiu un bon disseny en el mitjà interactiu és fonamental per aconseguir aquest objectiu. No només ha d'incorporar els punts esmentats pels companys, sinó que ha d'ajudar a la bona comprensió del missatge, fer-los atractius i motivadors i fer la seva utilització senzilla i/o intuïtiva. Una gran ajuda per portar a terme tot això és incorporar hipertextos en el mitjà.

Arantxa Espelta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada