28 d’oct. 2011

Principal caraterística: interacció amb el contingut

Penso que en general, estem tots d’acord amb que, per saber si un medi de comunicació és interactiu, la primera característica en que ens hem de fixar és en “La possibilitat de seleccionar, modificar i intervenir amb els continguts, com per exemple, a través dels blocs o les wikis (Lara, 2011)”, tal i com diu la companya Elisabeth Coscojuela.
Aquesta característica deriva de la pròpia definició, si això passa ja podem dir que hi ha interactivitat en aquest medi de comunicació.

Les altres característiques, derivarien d’aquesta primera:
Com a més generals tindríem algunes com:
  • El control que pot tenir l’usuari sobre el contingut.
  • La demanda d’acció que efectua el producte a l’usuari.
  • La llibertat per participar i intercanviar experiències amb els altres.
I altres més concretes com:
  • L’ accés a pàgines web mitjançant direccions URL o la incorporació d’enllaços clars que obrin les possibilitats de navegació a la xarxa (Ruiz, 2006).
  • L’aparició de correus electrònics.
  • L’existència d’espais de discussió com els fòrums o xats (tal i com a concretat la nostra companya Sílvia Valdívia).
  • La inclusió d’enquestes i qüestionaris que donin opció a la valoració i millora dels mitjans de comunicació digitals (tal i com ha exemplificat la nostra companya Marta Taberner).
  • La possibilitat de transferència d’arxius.
Aquestes característiques ens donarien diferents graus d’interactivitat. S’hauria de tenir en compte, que com més alt sigui el grau d’interactivitat, més complex i costós serà el producte.

BEATRIZ LÓPEZ MARTÍNEZ

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada