17 d’oct. 2011

“DIÁLOGO ENTRE EL HOMBRE Y LA MÁQUINA”

“Diálogo entre el hombre y la màquina...”, així comença la seva definició Gianfranco Bettetini i ens dona una idea, de que, definicions d’interactivitat hi ha moltes i molt diverses.
Altres definicions que podríem trobar són les següents:
· Demanda d’acció que efectua el programa multimèdia a l’usuari.
· Terme que descriu la relació de comunicació entre un usuari i un sistema informàtic, vídeo o un altre. (Danvers 1994).
· Capacitat de control per part del receptor o usuari sobre el missatge o contingut fins al grau màxim que està establert per l’emissor, el qual està condicionat a la vegada pel medi de comunicació escollit.
DIFERENTS NIVELLS D’INTERACITIVITAT
Hi ha diferents nivells o graus d’interactivitat. Un llibre pot ser interactiu si no és lineal, si et permet escollir passant a un altre pàgina, una continuació o un final alternatiu. En una web, ens podem trobar des de nivells més elementals com són els mecanismes de contacte entre l'usuari i el responsable del web (un correu electrònic), fins a nivells més complexos: que l'usuari pugui participar en alguna activitat proposada per l’emissor seguint unes pautes marcades prèviament, que l'usuari pugui generar continguts d'una manera controlada pels responsables del web o que pugui esdevenir coautor dels continguts del web i modificar lliurement la informació inicial oferta.
ANÀLISIS I OBJECTIU
Per l’anàlisi de la interactivitat s’han de tenir en compte, entre d’altres coses, el tipus de públic a qui va adreçada, les seves finalitats (educativa, participativa, avaluativa, etc.) i l'accessibilitat tecnològica del recurs respecte als equips dels usuaris potencials.
L’objectiu final de qualsevol recurs interactiu és que sigui utilitzat.  Així que si no succeeix a la pràctica, cal pensar que probablement no està ben dissenyat o no respon a les necessitats de l'usuari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada