30 d’oct. 2011

L’arquitectura de la informació

Sintetitzant les diverses idees aportades al llarg d’aquesta setmana, podem dir que és imprescindible per valorar un mitjà de comunicació digital complir amb les característiques d’efectivitat, eficiència i satisfacció. Com que la usabilitat manca, d’uns aspectes fixes previs per valorar-ho, caldrà especificar el marc o context es produeix, així com l’objectiu genèric al que es faci referència. Actualment, l’eina HERA ens pot ajudar en l’anàlisi de la usabilitat d’un mitjà.

Per fer que un mitjà de comunicació digital sigui usable caldrà tenir en compte:
-A quin públic es dirigeix i dins de quin context
-tenir clar el missatge clau
-la facilitat d’ús dels programes
-la interacció entre persones i computadores
-si el contingut és accessible
-disseny adequat
-facilitat en la lectura: llenguatge clar i senzill
-facilitats per explorar
-títols significatius i subtítols
-posicionament web
-velocitat al descarregar pàgines
-distribució de pestanyes i vincles
-navegació amb enllaços
-llistes de control dels continguts

Per tant, s’ha assolit la capacitat de complir les tasques?(efectivitat) la quantitat de recursos utilitzats ha completat les tasques eficientment? (eficiència) I ha sigut bona l’actitud dels usuaris cap al mitja?(satisfacció)
Si es compleixen aquests requisits, l’arquitectura de la informació en el mitjà, podrem afirmar que és usable.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada