Existeixen diferents eines d’Usabilitat i Disseny centrades en l’Usuari. En aquestes eines s’estableixen quatre tipus de categories les quals comprenen diferents mètodes: Indagació, Inspecció, Test i Tècniques relacionades.
-Mètodes d’indagació. Una primera categoria per a la classificació dels mètodes clàssics d’Usabilitat és la d'indagació. La identificació de requeriments, tant els de l'usuari com els de el nostre producte, són indispensables en una etapa primerenca d'un procés de desenvolupament que culminarà en la satisfacció d'una necessitat de l'usuari, qui amb eficiència i efectivitat haurà de realitzar les funcions que aquest producte li ofereix. Per tant, inicialment, cal descobrir i aprendre, cal generar idees de disseny, i va a resultar d'especial interès que les metodologies a aplicar en una primera fase proporcionin informació sobre la Usabilitat d'un producte que encara no s'ha començat a fabricar. A dins trobem l’aproximació contextual, l’aproximació per grups, l’aproximació individual, la participació remota, la generació d’idees i els mètodes d’observació experta.
-Prototipat i categorització. L'aplicació de la tècnica de prototipus és fonamental en el desenvolupament i l’implementació dels mètodes per a la inspecció i test d'un producte, atès que, habitualment, no serà el producte final el que se sotmeti als diversos experiments, sinó un prototip del mateix amb unes determinades característiques, en virtut de les quals s'enfocaran els mètodes en una adreça concreta. En definitiva, es tracta d'una qüestió indispensable, present fins i tot en certs mètodes contextuals posat que la versió prèvia d'un producte pot constituir una forma de prototip per a la nova generació. D'altra banda, els mètodes de categorització que se citen, i després la seva connexió amb l'ampli i complex món de la qualitat, tan sols recorden la necessitat d'una planificació meticulosa que ens ha obligat a parlar moltes vegades d'etapes de pre-disseny: Prototipus, segons la funcionalitat reproduïda, segons la fidelitat de la reproducció d’interfase, altres tècniques de prototipus, prototipus ràpid, prototipus per vídeo i mètodes de categorització.
-Mètodes de test: Protocols d’expressió de l’usuari, realització de mesures i variants del test d’Usabilitat clàssic. Es pot aconseguir una aproximació apropiada a les necessitats de l'usuari, es poden contemplar l'existència de múltiples contextos de treball, es pot, també, fer de l'usuari parteix del procés de disseny en una fase d'avaluació o inspecció, però existeix algun mètode per detectar l'origen dels problemes d’Usabilitat?
El test d’Usabilitat desenvolupa experiments per obtenir informació específica sobre un disseny.
El test d’Usabilitat desenvolupa experiments per obtenir informació específica sobre un disseny.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada