23 d’oct. 2011

Inversors i publicitat intrusiva

Estic acostumat a accedir a mitjans digitals que modifiquen el seu disseny sovint, degut a la temàtica que busco és una pràctica molt comú (aparells electrónics novedosos o notícies d'informàtica i el món relacionat). Inclús modifiquen la seva estructura.

Normalment no em fixo massa, excepte el primer día del canvi (han canviat el menú, la lletra, ara es veu més clar o no, ara es llegeix millor o no ...) tot sempre desde la meva prespectiva, amb un perfil concret i amb una experiencia o "vicis" en la navegació adquirits durant anys.

En molts d'aquests canvis s'aprofita per afegir anunciants que resten un lleuger temps d'atenció. Inclús a vegades em sorpren el que anuncien i amb curiositar visito l'anunciant (normalment son anuncis de la mateixa temàtica que busco i per tant puc arribar a ser un clar subjecte objectiu de l'anunciant)

En canvi, quan visito mitjans de comunicació més generalistes, em molesta la publicitat intrusiva que posen a alguns diaris -com per exemple a la Vanguardia- que si ja de per si, al tenir moltes notícies, costa una mica la càrrega de la web, afegint-li que que tinguis que veure l'anunci i prémer el botó per tancar la publicitat i així anar a l'edició... i per no anomenar alguna vegada que apretes el botó quan ha desaparegut l'anunci i el que aconsegueixes és visitar per error l'anunci que hi ha a la capçalera del diari.

Aquest exemple d'insatisfacció de l'usuari a causa de la usabilitat d'un mitjà em fa pensar: que és més valiós pel diari, la meva fidelitat com a usuari satisfet? o els cèntims proporcionats per la visualització de l'anunci o per la visita per error de la pàgina de l'anunciant?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada