23 d’oct. 2011

Del general al més concret

Molts de vosaltres heu fet ja les vostres aportacions inicials del criteri que us ha tocat. Alguns heu fet aportacions més teòriques i globals i d'altres heu estat més concrets. Al final d'aquesta fase, que com ja us he comentat és l'única en la que es treballa en grup, heu d'acabar fent un formulari que avaluï un mitjà periodístic d'acord amb el vostre criteri. En el seu moment us donaré les pautes que heu de seguir per construir-lo.

El resultat, per tant, és molt tangible i concret. Però per arribar a construir el formulari d'avaluació cal tot una tasca prèvia per consensuar en quins aspectes afecta el vostre criteri en un mitjà de comunicació. És a dir, quines característiques tenen a veure amb la usabilitat, quines amb la interactivitat i quines amb el contingut.

Un cop fetes les primeres aportacions, és el moment de començar a consensuar quins aspectes concrets afecten a cada criteri. Podem parlar hores d'interactivitat, per exemple, però si volem veure si un mitjà és o no interactiu en quines característiques ens fixarem? El mateix amb la usabilitat i amb el contingut.

En aquesta segona setmana, centreu-vos en intentar respondre a aquesta qüestió. Per fer-ho, tingueu també en compte el que diuen els vostres companys de grup i hi sumeu, afegiu o matiseu. Enllaçeu a les seves aportacions així com a les fonts que utilizeu. A mida que aneu aprofondint hi haurà solapaments entre criteris, que ja aniré abordant per delimitar els aspectes a treballar en cada cas.

Per últim, us recordo que la qualitat de les aportacions també ve donada pels aspectes formals. Recordeu que han de ser breus (quatre paràgrafs màxim) però amb sustància. Que cal enllaçar adequadament i fer ús de les negretes. Els títols han d'anar en caixa baixa.

Eva Domínguez

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada