19 d’oct. 2011

La nova era de la comunicació


La interactivitat és un concepte, que per tal d'entendre hem de veure a quins conceptes o accions està associat:

- Primer: La convergència de els mitjans de comunicació, la informàtica i les telecomunicacions.

- Segon: La digitalització dels continguts amb nous mitjans. (Un exemple d'això es Twitter, on tots els usuaris estan interconectats i transmeten informació, com va succeir recentment amb les revoltes àrabs).

- Tercer: El canvi de un flux de missatges de forma unidireccional i monòloga a un flux multidireccional on tots els usuaris estan en contacte permanent, i que per tant interactuen.


Finalment, podem definir el terme de interactivitat, tal com la defineix Alejandro Rost, de la següent manera:

La interactivitat es la capacitat gradual i variable que té un mitjàde comunicació per donar-li als usuaris un poder major tant en la selecció de contingut (interactivita selectiva) com en les possiblitats de expressió i comunicació (interactivitat comunicativa).


Per tant podem establir que la interactivitat ha crecut de forma exponencial en els darrers anys. En un principi el usuari tenia una serie de canals i programacions on no podia intervindre. Però ara, el usuari pot triar tant el que veu (iPlus per exemple permete seleccionar el contingut) com donar la seva opinió (ja sigui a través de missatges de text com a través de mails o forums).

En un altre món on la interactivitat ha tingut un punt molt destacat es en el món del marketing. Abans un usuari només podia comprar a la tenda, però a dia d'avui ho pot fer a través de la xarxa i el que resulta més interessant, gràcies a les xarxes socials el venedor pot obtenir el perfil d'un usuari i enviar-li anuncis detallats a cada persona, corresponent amb els seus gustos i aficions, aquesta eina es coneguda com el Marketing 3.0 i mostra de manera molt precisa la evolució de la interactivitat en els mitjans de comunicació digital.


Marc Vila Vives

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada