29 d’oct. 2011

Originalitat i periodicitat del contingut

Internet està ple d’informacions copiades, el que fa que una mateixa aparegui per tot arreu. Davant d’això, s’ha de saber si allò que proporciona un mitjà online és contingut original o prové de tercers, normalment d’agències. La manera de saber-ho és fixar-se en qui firma la informació.

També és important saber la periodicitat d’una pàgina, és a dir, cada quant es renova. Això permet saber si el mitjà realment treballa amb l’actualitat al minut. Si és així, les informacions que ocupen els llocs més rellevants de la pàgina canvien constantment de posició.

Com ha comentat el Carlos, els mitjans online cada vegada incorporen més els vídeos per informar. Tot i així, cal saber si aquests vídeos són propis o bé n’utilitzen de fets per altres, com per exemple extraient-los de Youtube. D’altra banda, les fotografies poden servir com informació per si mateixes. És el cas de les galeries de El País, on només hi ha fotografies acompanyades d’un text curt. És interessant saber si els mitjans opten també per aquest tipus de comunicació més visual.

En la línia del que ha dit la Ingrid, cal tenir en compte com està presentada i redactada la informació (la redacció és extrapolable a la locució als materials audiovisuals). S’ha de seguir un registre adequat i emprar paraules claus així com evitar l’excés, que pot confondre i avorrir el lector.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada