30 d’oct. 2011

La periodicitat del contingut

Tal i com ha comentat el nostre company Javi Medina a la seva publicació “Originalitat i periodicitat del contingut”, un aspecte molt important i que fa referència al nostre criteri a analitzar, és la periodicitat amb la que es renova el contingut de les pàgines web, per tant centraré aquesta publicació en aquest aspecte.


Per començar, hem de tenir en compte que la periodicitat amb la que es deu actualitzar el contingut d’una pagina web, dependrà del tipus del que aquest sigui. Hem de tenir present que hi ha pàgines webs que contenen un contingut de tipus dinàmic, i per contra, altres que el contingut que presenten és més estàtic, aquesta diferència fa que hi hagi pagines que estiguin sent contínuament actualitzades i d’altres que no.


Si ens centrem en les pàgines web que compleixen la funció de mitjans de comunicació digitals, està clar que la periodicitat és un dels elements més importants i en molts casos serà un dels factors que determini la seva qualitat, així com el nivell de seguiment per part dels usuaris. Si la principal finalitat que té una pàgina web és informar sobre el què passa en cada moment, és indispensable fer arribar la informació de manera puntual i el màxim possible actualitzada, per tant requerirà d’un renovament constant, permanent i freqüent del seu contingut.


Val a dir, que en aquelles webs en les quals l’usuari pugui interactuar amb elles de forma directa, moltes vegades serà ell mateix qui establirà la freqüència d’actualització del contingut de la pàgina web, en són un exemple els espais webs on es dóna cabuda a generar debats entre els usuaris, així com també els blogs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada