Quan parlem del
contingut d’una pàgina web no parlem només del text, les imatges, els enllaços
i el material audiovisual; sinó que també parlem de la forma en com està estructurat, distribuït i organitzat. Els
valors dominants a la societat i les
opinions dels ciutadans sobre els assumptes públics depenen, en gran mida, dels
missatges que reben a través dels mitjans de comunicació. Per tant, resulta de
particular interès estudiar com son i com seran en el futur aquets continguts.
En primer lloc, no
podem oblidar que el text és l’element
central que qualsevol web, però hem de recordar que no podem escriure a la web de la mateixa manera que s’escriu a un informe o llibre imprès. Per
tant, l’usuari de la pàgina web, podrà llegir el seu contingut de forma no lineal i en un ordre no
coherent.
Una part bàsica i
fonamental del contingut d’una pàgina web són els titulars. Si parlem de diaris de paper, tenen tres funcions:
informar, atraure al lector i diferenciar la notícia d’altres. Però en Internet,
no només tenen aquestes tres funcions, sinó que a més són un enllaç a la notícia i tenen un
component de registre pels motors de busca.
La qualitat d’aquest
contingut ha de respondre a tres perspectives: subjectiva, que implica l’adequació a les demandes del públic; objectiva, que requereix complir uns
estàndards professionals referits a qüestions ètiques, tècniques i estètiques;
i de personalitat, que permet
construir marques coherents i diferenciades, recognoscibles al mercat, i
vinculades a valors atractius pel públic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada