19 d’oct. 2011

Estructura del contingut web


Quan parlem del contingut d’una pàgina web no parlem només del text, les imatges, els enllaços i el material audiovisual; sinó que també parlem de la forma en com està estructurat, distribuït i organitzat. Els valors dominants a la societat i les opinions dels ciutadans sobre els assumptes públics depenen, en gran mida, dels missatges que reben a través dels mitjans de comunicació. Per tant, resulta de particular interès estudiar com son i com seran en el futur aquets continguts.

En primer lloc, no podem oblidar que el text és l’element central que qualsevol web, però hem de recordar que no podem escriure a la web de la mateixa manera que s’escriu a un informe o llibre imprès. Per tant, l’usuari de la pàgina web, podrà llegir el seu contingut de forma no lineal i en un ordre no coherent.

Una part bàsica i fonamental del contingut d’una pàgina web són els titulars. Si parlem de diaris de paper, tenen tres funcions: informar, atraure al lector i diferenciar la notícia d’altres. Però en Internet, no només tenen aquestes tres funcions, sinó que a més són un enllaç a la notícia i tenen un component de registre pels motors de busca.

La qualitat d’aquest contingut ha de respondre a tres perspectives: subjectiva, que implica l’adequació a les demandes del públic; objectiva, que requereix complir uns estàndards professionals referits a qüestions ètiques, tècniques i estètiques; i de personalitat, que permet construir marques coherents i diferenciades, recognoscibles al mercat, i vinculades a valors atractius pel públic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada