21 d’oct. 2011

El contingut necessita una estructura

Com han dit els companys, el contingut engloba tot allò que està present en una pàgina web. Tots tenim la mateixa idea de quins són aquests components: textos, imatges, vídeos i àudios. A més, cal tenir en compte els enllaços, que són un valor afegit.

No obstant, cal ser prudent en l’ús que se’n fa dels diversos elements: no se n’ha d’abusar perquè un excés pot provocar el rebuig de l’internauta, que se sent desorientat i bombardejat amb tanta informació. Més o menys, tots hem apuntat que cal saber utilitzar els recursos que ofereix Internet i que el contingut s’ha d’estructurar correctament per facilitar-ne el consum. Per això, és molt important la seva organització.

El que s’ofereix al mitjà ha de tenir uns mínims de qualitat. A banda d’una bona redacció seguint les normes lingüístiques, Internet requereix una forma d’escriure i de publicar pròpia, com hem comentat. Si bé no és obligatòria, serveix per millorar l’experiència de l’usuari. De fet, ja hi ha qui parla de periodistes online, que adeqüen el seu treball a les característiques de la xarxa.

El contingut s’ha treballar de dues formes pensant en l’internauta. D’una banda, s’ha de poder fer una lectura ràpida i fàcil, com s’ha apuntat en algunes aportacions. Els titulars, les negretes, els diversos títols i les imatges són els instruments que ho permeten, a més d’una estructura jerarquitzada on el més important se situa a l’inici. D’aquesta forma, la gent pot estar informada en poc temps i conèixer les dades bàsiques. D’altra banda, s’ha de poder ampliar la informació. D’això s’encarrega el text sencer de la pàgina i l’àudio i el vídeo, als quals potser només hi accedeixen aquelles persones que volen saber més sobre un determinat tema.

El contingut és tan essencial que fins i tot és la base perquè els cercadors puguin enviar els internatutes a la pàgina web. Al cap i a la fi, és el que ha d’atraure i fidelitzar la gent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada