A través de l’aportació que ha realitzar la nostra companya Marta Ojeda, podríem quedar-nos amb les dues webs més votades de cada una de les comunitats.
Aposto per investigar més a fons i detalladament quines particularitats ens ofereix cada una, per poder anar veient les particularitats i possibilitats que ens ofereix una i l’altra.
Per començar analitzar em fixaré en les dues primeres, les corresponents a la Comunitat Autònoma d’Andalusia, El correo de Andalucía i Canal Sur.
Pel que fa a aquestes dues webs, podem determinar que les imatges que es mostren es veuen amb claredat i estan relacionades amb els titulars, que existeix una bona situació del menú de navegació al marge superior central, que la distribució dels continguts no facilita una bona interacció amb aquests, la bona velocitat de càrrega de la web, que els links de la xarxa estan correctament hipervinculats i es reconeixen fàcilment, no s’ofereix la possibilitat de traducció de la informació, no existeix una versatilitat de la interfície, és fàcil arribar i trobar en el buscador el lloc web, es pot intervenir a través de comentaris a les notícies o compartir aquestes en xarxes socials, no es pot enviar material al mitjà públicament i existeix la possibilitat de seleccionar continguts.
En canvi, remarcar que aquestes dues webs també presenten algunes diferències com per exemple, que El correo de Andalucía utilitza una font de color gris que no afavoreix la lectura, que el disseny de la web és molt clàssic, que existeixen tres formats multimèdia dins d’aquesta (vídeo, imatge, text) i apareix molta publicitat al marge dreta (pel·lícules, bars i restaurants, hotels...).
Així doncs, tot i que estarien en una mateixa línea, crec que la web de Canal Sur aporta tres elements més al seu favor que la col·loquen per sobre de El correo de Andalucía: el color de les fonts, la publicitat és més reduïda i existeixen els quatre formats multimèdia (audio, vídeo, imatge i text).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada