22 de nov. 2011

Enllestint el formulari

Respecte la intervenció dela meu company Adria Rodriguez formularé una pregunta que vegi viable sobre el tipus de llenguatge a continuació, per substituïr la que vaig proposar en el lloc d’ús de llenguatge, ja que era inviable per analitzar-la. Després reformularé les meves preguntes sobre la característica originalitat, objectivitat que s’adapti més a les possibilitats reals de contrastar la informació.

En primer lloc, sobre el tipus de llenguatge (especialitzat, col·loquial...) se m’acut aquesta pregunta:
El mitjà que analitzem presenta un llenguatge planer o tècnic?
Al llegir la informació del mitjà el llenguatge utilitzat és tècnic i professional? (3 punts)
Al llegir la informació del mitjà el llenguatge és força específic sobre el tema (2 punts)
Al llegir la informació del mitjà el llenguatge és entenedor per a gent que tingui un cert nivell d’educació (1 punt)
Al llegir la informació el llenguatge és col·loquial i planer per a tothom (0 punts)

En segon lloc, he intentat reformular la meva pregunta sobre objectivitat:
Podem identficar un posicionament ideològic del mitjà que analitzem?
El mitjà simplement ens exposa els fets representat tot argument respecte aquests tot i que té un apartat concret dedicat als articles d’opinió (3 punts)
Tinc la sensació que el mijtà deixa entreveure el seu criteri, involuntàriament, en la manera d’exposar la informació i es mesclen les seccions d’opinió i la informativa (2 punts)
El mitjà pronuncia el seu parer respecte alguna qüestió tractada sense una secció que es dediqui a exposar els fets objectivament (1 punt)
El mitjà no exposa fets ni informacions, simplement és una secció d’opinions sobre certs temes (0 punts)

Finalment, reformulo la meva pregunta sobre originalitat:
El mitjà analitzat presenta la informació redactada per periodistes amb nom i cognom?
Tota notícia es presenta firmada pels redactors pròpiament (3 punts)
Alguna notícia és de redactor però també n’hi ha firmades per “agències”/”redacció” (2 punts)
Poques notícies són firmades, la majoria són d’“agències”/”redacció” (1 punt)
Totes les notícies són del cos d’“agències”/”redacció” (0 punts)

Aina Tugas

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada