17 de nov. 2011

Un formulari més definit

Després d'haver llegit i reflexionat sobre totes les aportacions i comentaris al respecte, voldria comentar els següents punts:

- Tal i com ha dit el Lluis Pons, trobo que la última proposta de qüestionari que ens ha aportat la Beatriz López es el model a seguir. Trobo que és important formular les preguntes de manera clara i entenedora, així que hem d'evitar preguntes excessivament llargues.

- En referència a un dubte que ha plantejat la Elisabeth Coscojuela en la seva proposta, també penso que s'hauria de pensar bé si la preguntar a eliminar és la de les xarxes socials (o fusionar-la amb una altra) o la de les fonts. Donat que a la pregunta 4 ja ve donada la possibilitat de les xarxes socials, em sembla bé mantenir la pregunta 7 i eliminar la 8 (segons el qüestionari de l'Elisabeth).

- Finalment, m'agradaria opinar sobre la qüestió que planteja Lluis Pons en la seva última intervenció. És totalment cert que la gran majoria de mitjans digitals exigeixen un registre abans de poder participar. En Lluis defensa la idea de que si la majoria de mitjans tenen aquesta opció, la resposta amb major puntuació hauria de ser aquella que compta amb el registre. No obstant, crec que hem de pensar si el registre realment ajuda a la interactivitat o, en canvi, la perjudica (independentment de què facin la majoria dels mitjans). Així, crec que el registre pot suposar una trava per l'usuari, fins al punt en que alguns refusin la idea de participar per tal de no haver d'omplir un formulari de registre (és una cosa que a més d'un li fa mandra).

Així, crec que la Beatriz (i tots aquells que han plantejat la pregunta de manera similar) han encertat. Què n'opineu la resta?


Arantxa Espelta

2 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. La pregunta que propongo modificar se plantea desde la perspectiva de "participar" en un medio, no de acceder a él (en este caso, ya se supone que nadie se registra en un medio para consultar su información). Pero para opinar por escrito de noticias, tener una cuenta personal de correo, tener un blog, etc. Debes registre en el proveedor del servicio.

    Eso sin duda afecta a la interactividad en la medida que el usuario puede acceder a más funciones/contenidos con el registro que sin él, más funciones que potencian el grado de interactividad posibilitando que el usuario pueda participar activamente en el medio.

    ResponElimina