1 de nov. 2011

L’usuari com a protagonista

La interactivitat és una característica que ofereixen els mitjans de comunicació que garanteix una gran llibertat a l‘usuari, tot convertint-lo en el principal protagonista. 

A continuació he intentat matissar a través de totes les aportacions els criteris, deixant de banda els aspectes relacionats amb els hipervincles, ja que tal i com ens va indicar l’Eva, aquest aniria més lligat amb el tema de usabilitat i el contingut. 
Així doncs, seguint la classificació que ha aportat el nostre company Christian Gómez podem determinar les següents característiques: 

  • Intervenció amb els continguts: ens ofereix la possibilitat de seleccionar, modificar i afegir continguts. Com per exemple, a través dels blocs o les wikis (Lara, 2011).
  • Incorporació d’espais de discussió: ens donen la possibilitat d’intercanviar coneixements, experiències i opinions. Com per exemple, els fòrums o els xats com exemplificava la nostra companya Sílvia Valdívia o els llibres de visita com comentava en Joan Roca.
  • Transferència  i visibilització d’arxius i missatges de forma multi-direccional. Com per exemple, els diferents recursos que ens ha aportat el nostra company Joan Roca:  llistes de correu obertes, Quicktime VR i Shockwave.
  • Dinamització de les formes: la creació i la diversificació de recursos que permeten expressar valoracions, opinions i punt de vista. Com per exemple, la inclusió d’enquestes i qüestionaris que donin opció a la valoració i millora dels mitjans de comunicació digitals.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada