Haciendo un repaso a los puntos positivos y negativos de los que hemos hablado y a las preguntas que nos han aportado nuestros compañeros, he intentado clasificar las que ya habían citado dentro de sus correspondientes aspectos y, además, he sumado algunas más.
Sería genial para todos si pudiéramos ir copiando este comentario, que en definitiva es un resumen de todas nuestras ideas, e ir completando sobre él, así nos sería más fácil para todos de seguir el tema.
Todas las preguntas tienen 4 respuestas, ordenadas respectivamente con la puntación 4, 3 ,2 y 1 puntos.
Factores positivos:
1. Atractivo: la primera impresión es definitiva.
1.1 Les imatges es veuen amb claredat, ocupen gaire tamany i es troben ben ubicades? És recomanable enllaçar imatges, per fer els continguts més visibles
a) Sí, disposa de moltes imatges que m’ajuden a comprendre bé el contingut, però tampoc me’l camuflen.
b) Sí, tot i que n’hi ha massa.
c) No, les imatges són molt petites, de mala qualitat i se sobreposen amb el text.
d) No té cap imatge que m’ajudi a il·lustrar allò que diu.
2. Fácil acceso: estructura sencilla.
2.1 És adequada la ubicació del menú de navegació? El menú de navegació és un eix essencial, i es recomana situar-lo a la part superior
a) Sí, està ubicat a la part superior i això facilita la navegació.
b) No, no està ubicat a la part superior però tampoc em molesta la seva ubicació.
c) No, no està ubicat a la part superior i costa trobar-lo.
d) No n’hi ha.
2.2 La distribució dels continguts és acurada, i faciliten que l’usuari pugui interactuar per la web? Cal que hi hagi una bona estructura i organització, per tal de saber on ens hem de dirigir.
a) L’estructura és clara i em permet familiaritzar-me i navegar fàcilment per la web.
b) L’estructura no és del tot clara, però dedicant-li uns minuts em puc familiaritzar i navegar tranquil·lament per la web.
c) L’estructura no és gens clara i em costa molt trobar allò que vull.
d) L’estructura és un desastre i fa que me’n vagi d’aquesta web.
2.3 La velocitat del web per carregar-se és elevada? Contra més rapidesa, més senzill serà el seu ús.
a) El navegador se carga totalmente y de manera rápida al abrirse. La navegación es còmoda.
b) Solo tarda unos segudos más de lo normal en cargarse las imagenes.
c) Se ha de esperar varios minutos para visualitzar todo el contenido.
d) He dimitido de abrir la pagina.
2.4 El disseny de la web és...
a) Original, i l'individualitza i dota de personalitat; sense que això li resti facilitat d'ús i accés als continguts
b) Té particularitats i originalitats però és força estandaritzat; amb tot la pàgina és manejable i accessible per a la navegació
c) Molt simple i bàsic, i tot i així pateix de certa confusió per a l'accés als continguts. O, és original però poc pràctic i també necessita d'adaptació de l'usuari per a emprar-lo.
d) Caòtic i provoca rebuig i desconcert, dificultant l'accés.
3. Simpleza visual: focalización.
3.1 La Claredat en el continguts s’assoleix o no es fa una bona presentació? És necessari que siguin clars, i per aconseguir-ho es recomana distingir els diferents tipus de notícies, textos, lletre
a) Sí s’assoleix: la presentació permet diferenciar fàcilment les diverses parts.
b) Sí s’assoleix, tot i que al principi costa reconèixer les diferents parts.
c) No s’assoleix: la presentació és bastant limitada, però puc seguir els continguts.
d) No s’assoleix: la presentació és un desastre i fa que no pugui seguir els continguts.
4. Empatía: información adecuada al titular y lenguaje claro.
4.1 En quants idiomes està disponible? Per facilitar l’ús a més usuaris caldria disposar de diferents llengües de la web
a) Se puede escoger entre más de 3 idiomas diferentes.
b) Se puede escoger en 3 idiomas.
c) Se puede escoger el idioma nacional y otro.
d) Unicamente se puede leer en el idioma nacional.
4.2 Sobre la versatilitat de la interfície:
a) La web és accessible a tot tipus d'usuaris amb: adaptabilitat per a persones amb disminució (ampliació i reducció de fonts o dictat per a invidents...), diferents idiomes per a la consulta, una configuració intuïtiva i de fàcil aprenentatge, o té diferents versions per a múltiples suports (mòbils, tablets i altres...). [Mínim acomplir 3 característiques]
b) La plana ofereix algun servei per a persones disminuïdes, els continguts són en més d'un llenguatge (o l'opció d'emprar aplicacions com Google Translate), o és adaptable i accessible, per la seva configuració, a diferents formats. [Mínim acomplir 2 característiques]
c) La seva interfície és monolítica i poc adaptable, però les característiques del disseny permeten un accés acceptable
d) L'estructura és totalment rígida, i qualsevol canvi de resolució o intent d'ús d'aplicacions de traducció o adaptació porta a la confusió .
5. Facilidad de habituación: necesidad de “amateurismo”.
6. Buenas etiquetas en buscadores: no queremos ser invisibles en la red.
6.1 Es fácil llegar al sitio web?
a) Aparece como la primera página al poner 3 palabras clave en un buscador.
b) Aparece entre las 5 primeras páginas al poner 3 palabras clave en un buscador.
c) Aparece entre las 10 primeras páginas al poner 3 palabras clave en un buscador.
d) Es imposible encontrarla en un buscador con menos de 4 palabras clave.
7. Personalidad y contundencia en el estilo: dejar huella en el usuario.
8. Buenos enlaces y referencias: dan información.
8.1 Podem trobar elements multimèdia? Per completar la informació escrita, i haurien de introduir-se en més d’un format
a) Hay más de 4 formatos multimedias diferentes (vídeo, audio, imagen, lectura)
b) Hay 3 formatos multimedias diferentes.
c) Hay 2 formatos multimedias diferentes.
d) Unicamente se puede consultar la información escrita.
8.2 El buscador de la pàgina ens dona diversitat d’opcions en la cerca? El buscador intern del mitjà de comunicació digital és necessari per trobar fàcilment allò que estem buscant
a) Sí, m’ajuda a trobar fàcilment allò que busco.
b) Sí, tot i que si no escric la paraula exacta costa una mica de que em trobi allò que busco.
c) No, les opcions són molt limitades.
d) No té buscador.
Aspectos negativos:
1. El exceso de información: desorientación del tema principal.
2. Errores en los enlaces: alejan a los usuarios y son una pérdida de información.
2.1 Es reconeixen clarament els enllaços? Que estiguin ben indexats i es reconeguin.
3. Publicidad distrayente y spam.
3.1 Quin és el nivell de publicitat? Contra menys, i més petits millors. No és agradable trobar-nos amb una pàgina repleta d’anuncis, cal que es distingeixen amb claredat.
4. Mala arquitectura: complejidad.
5. Falta de interacción con el usuario: fidelidad del usuario.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada