14 de nov. 2011

Gestió dels elements en pantalla

Ja que per a realitzar les preguntes ens cal reduir-les a 7, i seguint la classificació proposada, aporto dues noves qüestions sintètiques:

En primer lloc, i relacionant-la amb la satisfacció que genera la visita a la pàgina web, la qüestió es centraria en si els elements que apareixen en pantalla i que no necessàriament són relacionats amb el contingut esperat, com bàners, pop-ups, fotografies o vídeos, poden impedir o alentir l'accés.

SATISFACCIÓ

3. Els bàners i pop-ups (finestres emergents) publicitaris, així com altres elements multimèdia (vídeos i fotografies):

  • a) Són situats a la pàgina web amb correcció, no n'alenteixen la càrrega, i per tant no perjudiquen la navegació (3 punts).
  • b) No molesten excessivament però, o tenen un lloc massa preeminent, o em retarden l'accés (per temps de càrrega o necessitat de saltar-los) (2 punts).
  • c) Criden massa l'atenció, m'obliguen a visionar-los o triguen massa en carregar-se, fent-me perdre el temps o l'atenció en el que m'interessa (1 punt).
  • d) Perjudiquen tant l'experiència en el mitjà que el fan inservible (0 punts).


En segon lloc, plantejo una altra qüestió, però aquest cop relacionada amb l'eficiència. Es tracta de l'ús que es fa de la versatilitat del mitjà multimèdia. És a dir, si els vídeos, elements animats (amb Flash o gifs...) o les fotografies i grafismes són els adients i serveixen amb correcció a la finalitat de fonamentar i complementar la informació.

EFICIÈNCIA

2. Els diferents suports multimèdia introduïts en el mitjà (fotografies, vídeos, animacions):

  • a) Aporten quelcom més, millorant i fent més interessant l'accés a la informació (3 punts).
  • b) Són excessius i reiteratius del contingut, però em fan més amena la navegació (2 punts).
  • c) El seu nombre és reduït o són poc variats, no aprofitant-se la versatilitat digital (1 punt).
  • d) Són inexistents o inútils (0 punts).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada