12 de nov. 2011

Estructura i síntesi

Continuant amb la tasca realitzada pels companys/es, aporto una pregunta més al que ja s'ha proposat. És referida a l'estructuració del contingut de la web. Així, tot bon mitjà ha de tenir la capacitat d'ordenar en diferents apartats la informació que conté. Cal situar-la i classificar-la en un terme sintètic que l'englobi en un concepte que l'usuari reconegui, sabent que entrant en aquell apartat trobarà quelcom del seu interès particular.


El menú i els termes definitoris dels diferents apartats de la web:
  • a) Són de fàcil reconeixement i són representatius del que s'hi conté (3 punts).
  • b) La seva situació és correcta, però els termes dels apartats són massa genèrics (2 punts).
  • c) La localització no és evident o massa dispersa, i els conceptes són confusos (1 punt).
  • d) El menú és gairebé inexistent o completament caòtic (0 punts).

A més, proposo una forma de conceptualització de les 7 preguntes a les que s'ha de reduir el formulari. Crec que una bona manera d'obtenir bons resultats seria partint de les 3 premisses que vàrem acordar al principi dels debats sobre la usabilitat: efectivitat, eficiència i satisfacció:

Així, dins l'efectivitat hi situaria:

a) la simplicitat i qualitat del disseny (objectivament)
b) la bona disposició dels continguts (de fàcil reconeixement i que no impedeixi l'accés).

En l'eficiència,

a) l'estructura organitzativa (sobre el menú i els diferents apartats)
b) la diversitat de suports (text, audiovisual...) amb utilitat per a la finalitat.

I en la satisfacció:

a) la versatilitat del format (idiomes, diferents plataformes o per a disminuïts)
b) la individualització i distinció (respecte a altres mitjans del mateix tipus)
c) la càrrega de publicitat i elements externs (bàners, vídeos provinents d'altres servidors, etc. que puguin alentir i distorsionar l'experiència).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada