De l'abstracte al més concret. Aquest és l'esforç que ja es comença a veure en el debat de cada grup. Tot i que encara hi ha alumnes que fan aportacions excessivament conceptuals i no vinculades al debat de la resta de companys (per tant, no s'ajusta al que cal fer), la majoria ja esteu portant el vostre criteri a un bon nivell de detall. En general, tots els grups esteu en aquesta línia, alguns amb més terreny guanyat per com ha anat el debat en les setmanes anteriors.
A partir d'aquesta setmana entendreu molt millor el sentit de concretar el criteri amb la construcció del formulari. Com heu vist a la mecànica de l'assignatura, al final d'aquesta fase acabareu creant una eina que permeti avaluar la qualitat del contingut, de la interactivitat i de la usabilitat en els mitjans de comunicació que vosaltres mateixos esteu triant.
Per tant, tot i que hem començat amb reflexions àmplies i genèriques sobre aquests tres conceptes, la qüestió és en què ens hem de fixar a l'hora de valorar-los.
Per la construcció del formulari heu de seguir aquests passos (trobareu el document amb les instruccions a l'aula global):
- Consensuar els aspectes a valorar (que ja heu començat a fer aquesta setmana)
- De cada aspecte construir una pregunta
Un cop us poseu d'acord en els aspectes, jo podré fer matisos per tal que no hi hagi solapaments entre grups.
Heu de tenir en compte també que el formulari el farà servir tothom. Tots valorareu en la segona fase els mitjans amb el formulari resultant. Això vol dir que no pot ser ambigu. Les qüestions han de ser molt clares i les respostes inequívoques.
Compteu amb uns wikis a l'aula global per si voleu sumar la llista de propostes. Ho podeu fer servir si considereu que us ajuda a veure-ho tot més clar. Però igualment heu de fer les vostres participacions. El wiki és només una eina de suport de la que en podeu fer ús si creieu que us ajuda.
Quant a la llista de mitjans, mireu que siguin mitjans periodístics. Per exemple, la web d'una televisió que té com a objectiu principal mostrar la seva programació no serveix. Ara bé, si té un enfoc molt informatiu, sí. Podeu incorporar mitjans alternatius, com ja heu fet alguns. Si dins de la mateixa zona, trobeu mitjans que són del mateix grup empresarial, veure-ho que són molt similars. Això faria l'avaluació molt repetitiva. Per tant, en podeu posar només un.
I bé, seguim treballant.
Eva
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada